"terima kasihhh,,, terharu sgt, :')

Rabu, 19 Oktober 2011

cita-cita

berikut adalah antara cita cita gua spanjang menjadi 0rg :


D sekolah rendah:
1. dokter
2.pramugari
3.polis
4.arkitek
5.jurutera
6.cikgu
7.pensyarah
8.warden
9.bisnesw0men
10.angkasawan r0ket 
11.profess0r (tah ape jenis professor gua sendiri pun tatau)


D sekolah menengah:
1.peguam syariah
2.ahli tahfiz
3.pegawai syariah


D kolej:
cita cita menjadi kabur


sekarang ny:
pergi mati lah dgn cita cita


sekian~!!


Isnin, 17 Oktober 2011

khas saye buat ni utk lelaki!

1.sekiranya wanita jatuh cinta dgn s0rg lelaki, laki tu akn sentiasa ada di fikirannya walaupun die sedang keluar dgn lelaki lain..
2.bile wanita sdang bersedih, wanita takan mnitiskan air mata bermakna wanita sdang mnangis dlm hati
3. wanita tk kn mnghiraukan lelaki slepas laki tu mnyakiti hati wanita,sbelum laki tu nk tegur2, mntak2 maaf er hape..lbih baik laki2 tu bagi wanita eu mase utk tenangkan hatinya yg laki tu dh sakaitkan hatinya..
4.wanita susa nk cari bnda yg die benci tntang 0rg yg paling die sayang..ermm sbb tula aku rase dh patah ati gn sape2..
5.sekiranya wanita jatuh cinta dgn s0rg lelaki, laki tu akn sentiasa ada di fikirannya walaupun die sedang keluar dgn lelaki lain..
6.bila aku suka at lelaki tu, mstilh aku jtuh cnta at laki tu kn...haa nnti aku mrenung tajam2 ke dlm matanya dan blh jd cair mcm coklat! =)
7.wanita sukakan pujian..haa mmg aku suka sgt2 bile org puji tpi tk thu mcm mne nk trima pujian tu ~!!
8.jika kamu  tk suka wanita yg sukakan kamu separuh mati (mcm aku ny ) tolak lh cintanya dgn lmbut, jgn berkasar sbbnya ada 1 semangat dalam diri wanita yg kamu tk kan tahu bila dia dh buat kputusan, dia akn lakukan apa saja. (T_T)
9.if korg msih anggap aku sbagai s0rg kwn..cube lh tegur2 krana aku tk pnah nk putuskan persahabatan gn k0rg..
10.haa ny mmg aku nk btahu k0rg,,aku lbih slesa mluahkan apa yg aku rasa melalui muzik, tulisan, lukisan..itu lh isi hatiku melalui ape yg aku buat
11.jgn sesekali beritahu prempuan yg mereka ni lngsung tk berguna..tpi kadang2 aku slalu rase mmg tk gune! (T_T)
12.korg jgn bersikap telalu siyes sgt bole mematikan mud aku (garang sgt )
13.bila ptama kali lelaki yg dicintainya dlm diam mmbarikan resp0n positif, msalnya mnghubunginya lalui talifon. si gadis akan bersikap acuh tk acuh padahal letak je ganggang tlefon eu die akan mnjerit suka dn tk sampai 5minit kwn2nye sume dh twu
14.skuntum snyuman mmberi sribu erti bgi wanita, jadi klu nk snyum at pmpuan lain igat ila rindu awk (T_T)
15.klu korg minat at s0rg wanita ny,,mulakan dgn hubungn persahabatan,,bagi mase die utk mnerimamu dgn seadanya.
16.jgn sesekali mngagak apa yg dirasakannya,tnya die sendiri
17.jika s0rg gadis tu jtuh cinta,die akan sering tertanya2 knapalah aku tk jmpa llelaki ny awal2..
18. wanita mudah jtuh hati pd lelaki yg slalu mngambil berat tntangnya
19.wanita suka kn surprise mcm tibe2 dpt bunga, coklat, askrim..~suke gile!
20.ape yg wanita mahu hnyalah prasaan dicintai dan disayangi spenuh jiwa.. tpi aku tanak, aku nk at org yg slalu bagi bnga,hahha eee..biaq le sbb aku suke bnga!

Sabtu, 15 Oktober 2011

jiwang jp!

suke lagu ny...awk dgar tau.. khas utk awk.. klu lh kte ny se0rg yg tk malu,,msti kte dh ckp..tpi kte pikir cume kte ny hnya mnusia biase yg bnyak kekurangnnya hnya mmpu tujukan lgu ny..uhh dgar tau..bialh awk nk kate jiwang yg pnting lgu ny utk k0rg yg sedang hangat di lamun cinta.. hee \(^_^)/ 

Isnin, 10 Oktober 2011

~ bertanya ~

sudikah kau menjadi Makmum disetiap solatku..
agar solatku lebih bermakna dan terjaga hendaknya..


sudikah kau menjadi penjaga diri dan harga diriku agar
hidupku lebih tenang dan bahagia,, sudikah kau menjadi pendidik hati dan jiwaku
agar rohaniku terisi hikmahNya dan ahlakku terjaga hendakNya


sudikah kau menjadi pemerhati setiap gerak dan langkahku agar aku tahu
mana sala dan buruk tingkah lakuku


sudikah kau menjadi peneman di kala suka dan duka ku agar suatu hari nnti,,jika
ujian itu datang air mataku ade yg menghapuskan..


sudikah kau menjadi pembela diriku dan agamaku agar aku terus
berada diatas jalan yang benar


sudikah kau menjadi penggerak semangatku.. agar bila aku letih kau mampu
memberi bantuan walau hanya sekadar senyuman =)


sudikah kau menjadi sahabat buat diriku...mendengar luahan ahtiku agar aku bole
berbicara apa sj dgnmu tanpa rase ragu..


sudikah kau menjadi penghibur ketika ku kesunyian (n_n) agar
aku bole ketawa riang =)

************************************************************
satu hri aku menjawab,,ermmm

''ya, aku sudi ..krana kau pilihanku kerana ILLAHI dan kau jua memilihku krana 
petunjuk Ya RABBI

tetapi, aku kembalikan persoalan ini kpdmu..

sudikah kau terus menjadi IMAM di setiap SOLATKU?
jika aku sudah tidak sperti dulu?

sudikah kau pula menjadi imam, penjaga, pendidik, pemerhati, peneman, pembela, penggerak, sahabat dan penghiburku,,,

jika suatu ktika nnti aku sudah tidak mmpu lagi menjadi makmum di stiap s0latmu...
jika aku sudah tidak mampu lagi ::
  • menjagamu
  •  mnemanimu
  •  memerhatikanmu
  •  memdidikmu 
  • membelamu 
  • menggerakanmu 
  • menjadi shabatmu
  •  menghiburkanmu


sudikah kamu wahai...................?

aku percaya...kau masih sudi..
''kerana aku pilihanmu kerana ILLAHI dan aku jua
akan memilihmu kerana petunjukMu Ya RABBI... (_ _*)
..والله الأعلم..

Ahad, 9 Oktober 2011

lady jaja =)


terima kasih lady jaja.. sye suka sgt2 karton ny.. pandai nye awk buat utk kwn2 bl0gger awk.. sye rase terharu bile dpt do0dle ny..klu lh saye pndai dan rajin mcm awk,,msti sye buat do0dle ny cantik2 special utk awk. 

yg saye terharu nye sbb 1. awk tk knl saye pun 2. sye pun same 3.awk rajin buat kn cartoon cute ny utk sape2.. hee k 4. msti awk ny sweet org nye.. ok lh thanks.. haa msti awk wat kn pd sape yg mntak je doodle cute ny.. klu gtu kte nk mntak lagi lh.. hehee tade lh..ok lh daaah heee bubye syunk! 

bat0k!

tak suke....eeeeeeeeeeeee tak suke, tak suke, tak sukeeeeeeeeew!! ehem3.. batooo000k je.. tk suke batok2 lh.. mnum ubat batuk nnti gntuk2 nk tido je.. kn tk elok asik tido2 je...tpi aku tido gk lpas abs keje nnti... haa mmg tk suke...eee eheeem... tk mau ilang gk.. (n_n)  tpi suke bile ade 0rg nsihat kn suro mkn ubat.. ok thanks sgt2 kpd beliau.. harap2 beliau pun same jga diri k daaaah.. ~~!!

8 oktober 2o11. smlm!

salam,, hri ny tatau nk wat pe...aktiviti biase aku akn mngelap rumah sampai licin dan wangi. arghh sibok,,jgn nk ngata aku sengal ok! itu nme nye dh tk d keje nme nye.. smlm aku gmbira firts time jmpe kwn lame dulu sekehnya ya Allah skang dh kawin dh cantik je.. and firt time aku gune slendang pmberian die.. hmm..insyAllah ade jodo ade lh tk d jodo aku redho dgn tntuan yg terbek utk aku dgn sape2 je..nk tumpang gmbira tgk muka gmbira aku yg poyo lgi tah pape tah gne slendang gny
hmmmp tangkap jelh pic aku p0tong kek ny.. pngntin dh potong aku mnyambung kn potong kek ny... tgk pngntin j0m! cantik , comel,, aku suke...tpi tk bole gk klu aku suke nnti laki die mara lak ang abis aku
cantik kn die...ermm ape ucapan korg utk die.. moga berbahagia hngga akhir hyat.. moga1000x utk die.. seb baik die knl aku.. maklumlah drjah 6 dulu dak2 kck lagi an. patu trus tk jmpe dh.. lpas ny prancangn bole jmpe bile2 je sbb dh dpt kesan snang sket.. haa ok lh korg klu yg dh nk kawin eu,,nnti brubah lh prangai tu jgn jd mcm aku yg single ny kwn gn sape2 je bole tk mcm korg tk bole curang gn sape2. dh ade suami kene jga hati suami, bakal tunang k0rg masing2. jgn nk tnye2 nape aku tk kawin2. sbb aku ny anak mak..mak suro kumpul duit dulu sbelum kahwin. haa lagi bgus tggu nk beli rumah, kreta, sume2.. smbil tgu s0meone smbil2 kte kmpul lh harta.. ngee haha tade tgu sape2 pun.. tgu org dtg minang je.. ok lh bubye 

Isnin, 3 Oktober 2011

maap akk!!

bismillahirahmanirrahhiiimm.. uhh ayie ny saya tade mud lh tiap2 hri wt bnda yg sama. lme2 sye nek sakit :'( gny je lh jd nye. sbena nye saye nk mntak maaf sgt2 pd s0meone ny.. expecially pd s0rg akk yg akan jd ahli kluarga saye. maaf akk! kte harap sgt2 akk dpt bace bl0g ny. mmg time tu tk saye tk sengaja nk mara. kte harap akk paham dn twu knape saye termara akk mcm tu.. uhh ok lh nk tutup crite ny dh! skang saye tgh mikirkan tntang keje. tgh usha lgi nk cari partime. lagi best klu dpt keje tetap. ok sape2 nk bagi keje leh cntact saye jgn lupe tau,, k c u bl0g!