"terima kasihhh,,, terharu sgt, :')

Rabu, 23 November 2011

insyAllah =)


kerana aku masih ingin mmperbaiki segala kelemahan,
mmperel0kkan segala kekurangn,
mmdidik diri utk setia,
pasti dgn hasrat

kerana ingin, aku mnjadi yg terbaik
utkmu kelak. pasti Allah akn mnemukan kita.

insyAllah =) 

Rabu, 19 Oktober 2011

cita-cita

berikut adalah antara cita cita gua spanjang menjadi 0rg :


D sekolah rendah:
1. dokter
2.pramugari
3.polis
4.arkitek
5.jurutera
6.cikgu
7.pensyarah
8.warden
9.bisnesw0men
10.angkasawan r0ket 
11.profess0r (tah ape jenis professor gua sendiri pun tatau)


D sekolah menengah:
1.peguam syariah
2.ahli tahfiz
3.pegawai syariah


D kolej:
cita cita menjadi kabur


sekarang ny:
pergi mati lah dgn cita cita


sekian~!!


Isnin, 17 Oktober 2011

khas saye buat ni utk lelaki!

1.sekiranya wanita jatuh cinta dgn s0rg lelaki, laki tu akn sentiasa ada di fikirannya walaupun die sedang keluar dgn lelaki lain..
2.bile wanita sdang bersedih, wanita takan mnitiskan air mata bermakna wanita sdang mnangis dlm hati
3. wanita tk kn mnghiraukan lelaki slepas laki tu mnyakiti hati wanita,sbelum laki tu nk tegur2, mntak2 maaf er hape..lbih baik laki2 tu bagi wanita eu mase utk tenangkan hatinya yg laki tu dh sakaitkan hatinya..
4.wanita susa nk cari bnda yg die benci tntang 0rg yg paling die sayang..ermm sbb tula aku rase dh patah ati gn sape2..
5.sekiranya wanita jatuh cinta dgn s0rg lelaki, laki tu akn sentiasa ada di fikirannya walaupun die sedang keluar dgn lelaki lain..
6.bila aku suka at lelaki tu, mstilh aku jtuh cnta at laki tu kn...haa nnti aku mrenung tajam2 ke dlm matanya dan blh jd cair mcm coklat! =)
7.wanita sukakan pujian..haa mmg aku suka sgt2 bile org puji tpi tk thu mcm mne nk trima pujian tu ~!!
8.jika kamu  tk suka wanita yg sukakan kamu separuh mati (mcm aku ny ) tolak lh cintanya dgn lmbut, jgn berkasar sbbnya ada 1 semangat dalam diri wanita yg kamu tk kan tahu bila dia dh buat kputusan, dia akn lakukan apa saja. (T_T)
9.if korg msih anggap aku sbagai s0rg kwn..cube lh tegur2 krana aku tk pnah nk putuskan persahabatan gn k0rg..
10.haa ny mmg aku nk btahu k0rg,,aku lbih slesa mluahkan apa yg aku rasa melalui muzik, tulisan, lukisan..itu lh isi hatiku melalui ape yg aku buat
11.jgn sesekali beritahu prempuan yg mereka ni lngsung tk berguna..tpi kadang2 aku slalu rase mmg tk gune! (T_T)
12.korg jgn bersikap telalu siyes sgt bole mematikan mud aku (garang sgt )
13.bila ptama kali lelaki yg dicintainya dlm diam mmbarikan resp0n positif, msalnya mnghubunginya lalui talifon. si gadis akan bersikap acuh tk acuh padahal letak je ganggang tlefon eu die akan mnjerit suka dn tk sampai 5minit kwn2nye sume dh twu
14.skuntum snyuman mmberi sribu erti bgi wanita, jadi klu nk snyum at pmpuan lain igat ila rindu awk (T_T)
15.klu korg minat at s0rg wanita ny,,mulakan dgn hubungn persahabatan,,bagi mase die utk mnerimamu dgn seadanya.
16.jgn sesekali mngagak apa yg dirasakannya,tnya die sendiri
17.jika s0rg gadis tu jtuh cinta,die akan sering tertanya2 knapalah aku tk jmpa llelaki ny awal2..
18. wanita mudah jtuh hati pd lelaki yg slalu mngambil berat tntangnya
19.wanita suka kn surprise mcm tibe2 dpt bunga, coklat, askrim..~suke gile!
20.ape yg wanita mahu hnyalah prasaan dicintai dan disayangi spenuh jiwa.. tpi aku tanak, aku nk at org yg slalu bagi bnga,hahha eee..biaq le sbb aku suke bnga!

Sabtu, 15 Oktober 2011

jiwang jp!

suke lagu ny...awk dgar tau.. khas utk awk.. klu lh kte ny se0rg yg tk malu,,msti kte dh ckp..tpi kte pikir cume kte ny hnya mnusia biase yg bnyak kekurangnnya hnya mmpu tujukan lgu ny..uhh dgar tau..bialh awk nk kate jiwang yg pnting lgu ny utk k0rg yg sedang hangat di lamun cinta.. hee \(^_^)/ 

Isnin, 10 Oktober 2011

~ bertanya ~

sudikah kau menjadi Makmum disetiap solatku..
agar solatku lebih bermakna dan terjaga hendaknya..


sudikah kau menjadi penjaga diri dan harga diriku agar
hidupku lebih tenang dan bahagia,, sudikah kau menjadi pendidik hati dan jiwaku
agar rohaniku terisi hikmahNya dan ahlakku terjaga hendakNya


sudikah kau menjadi pemerhati setiap gerak dan langkahku agar aku tahu
mana sala dan buruk tingkah lakuku


sudikah kau menjadi peneman di kala suka dan duka ku agar suatu hari nnti,,jika
ujian itu datang air mataku ade yg menghapuskan..


sudikah kau menjadi pembela diriku dan agamaku agar aku terus
berada diatas jalan yang benar


sudikah kau menjadi penggerak semangatku.. agar bila aku letih kau mampu
memberi bantuan walau hanya sekadar senyuman =)


sudikah kau menjadi sahabat buat diriku...mendengar luahan ahtiku agar aku bole
berbicara apa sj dgnmu tanpa rase ragu..


sudikah kau menjadi penghibur ketika ku kesunyian (n_n) agar
aku bole ketawa riang =)

************************************************************
satu hri aku menjawab,,ermmm

''ya, aku sudi ..krana kau pilihanku kerana ILLAHI dan kau jua memilihku krana 
petunjuk Ya RABBI

tetapi, aku kembalikan persoalan ini kpdmu..

sudikah kau terus menjadi IMAM di setiap SOLATKU?
jika aku sudah tidak sperti dulu?

sudikah kau pula menjadi imam, penjaga, pendidik, pemerhati, peneman, pembela, penggerak, sahabat dan penghiburku,,,

jika suatu ktika nnti aku sudah tidak mmpu lagi menjadi makmum di stiap s0latmu...
jika aku sudah tidak mampu lagi ::
  • menjagamu
  •  mnemanimu
  •  memerhatikanmu
  •  memdidikmu 
  • membelamu 
  • menggerakanmu 
  • menjadi shabatmu
  •  menghiburkanmu


sudikah kamu wahai...................?

aku percaya...kau masih sudi..
''kerana aku pilihanmu kerana ILLAHI dan aku jua
akan memilihmu kerana petunjukMu Ya RABBI... (_ _*)
..والله الأعلم..

Ahad, 9 Oktober 2011

lady jaja =)


terima kasih lady jaja.. sye suka sgt2 karton ny.. pandai nye awk buat utk kwn2 bl0gger awk.. sye rase terharu bile dpt do0dle ny..klu lh saye pndai dan rajin mcm awk,,msti sye buat do0dle ny cantik2 special utk awk. 

yg saye terharu nye sbb 1. awk tk knl saye pun 2. sye pun same 3.awk rajin buat kn cartoon cute ny utk sape2.. hee k 4. msti awk ny sweet org nye.. ok lh thanks.. haa msti awk wat kn pd sape yg mntak je doodle cute ny.. klu gtu kte nk mntak lagi lh.. hehee tade lh..ok lh daaah heee bubye syunk! 

bat0k!

tak suke....eeeeeeeeeeeee tak suke, tak suke, tak sukeeeeeeeeew!! ehem3.. batooo000k je.. tk suke batok2 lh.. mnum ubat batuk nnti gntuk2 nk tido je.. kn tk elok asik tido2 je...tpi aku tido gk lpas abs keje nnti... haa mmg tk suke...eee eheeem... tk mau ilang gk.. (n_n)  tpi suke bile ade 0rg nsihat kn suro mkn ubat.. ok thanks sgt2 kpd beliau.. harap2 beliau pun same jga diri k daaaah.. ~~!!

8 oktober 2o11. smlm!

salam,, hri ny tatau nk wat pe...aktiviti biase aku akn mngelap rumah sampai licin dan wangi. arghh sibok,,jgn nk ngata aku sengal ok! itu nme nye dh tk d keje nme nye.. smlm aku gmbira firts time jmpe kwn lame dulu sekehnya ya Allah skang dh kawin dh cantik je.. and firt time aku gune slendang pmberian die.. hmm..insyAllah ade jodo ade lh tk d jodo aku redho dgn tntuan yg terbek utk aku dgn sape2 je..nk tumpang gmbira tgk muka gmbira aku yg poyo lgi tah pape tah gne slendang gny
hmmmp tangkap jelh pic aku p0tong kek ny.. pngntin dh potong aku mnyambung kn potong kek ny... tgk pngntin j0m! cantik , comel,, aku suke...tpi tk bole gk klu aku suke nnti laki die mara lak ang abis aku
cantik kn die...ermm ape ucapan korg utk die.. moga berbahagia hngga akhir hyat.. moga1000x utk die.. seb baik die knl aku.. maklumlah drjah 6 dulu dak2 kck lagi an. patu trus tk jmpe dh.. lpas ny prancangn bole jmpe bile2 je sbb dh dpt kesan snang sket.. haa ok lh korg klu yg dh nk kawin eu,,nnti brubah lh prangai tu jgn jd mcm aku yg single ny kwn gn sape2 je bole tk mcm korg tk bole curang gn sape2. dh ade suami kene jga hati suami, bakal tunang k0rg masing2. jgn nk tnye2 nape aku tk kawin2. sbb aku ny anak mak..mak suro kumpul duit dulu sbelum kahwin. haa lagi bgus tggu nk beli rumah, kreta, sume2.. smbil tgu s0meone smbil2 kte kmpul lh harta.. ngee haha tade tgu sape2 pun.. tgu org dtg minang je.. ok lh bubye 

Isnin, 3 Oktober 2011

maap akk!!

bismillahirahmanirrahhiiimm.. uhh ayie ny saya tade mud lh tiap2 hri wt bnda yg sama. lme2 sye nek sakit :'( gny je lh jd nye. sbena nye saye nk mntak maaf sgt2 pd s0meone ny.. expecially pd s0rg akk yg akan jd ahli kluarga saye. maaf akk! kte harap sgt2 akk dpt bace bl0g ny. mmg time tu tk saye tk sengaja nk mara. kte harap akk paham dn twu knape saye termara akk mcm tu.. uhh ok lh nk tutup crite ny dh! skang saye tgh mikirkan tntang keje. tgh usha lgi nk cari partime. lagi best klu dpt keje tetap. ok sape2 nk bagi keje leh cntact saye jgn lupe tau,, k c u bl0g!

Jumaat, 30 September 2011

(~_~')

malam bertandang hati berbisik mengenang cerita derita yang daku pendam kata menguji cuba untuk kusudahi berulang.....air mata membasahi....aku kini perlu berdiri walau hakikatnya pasti ....kan melukai aku ingin semua rasai kerana pengakhirnya hidup kusendir...i.. 


Nota: ce teka lagu ny,, 

Selasa, 13 September 2011

konvokesyen 2o11


cak! uhh salamualaykum,, pagi2 lgi cari kunci krete seb baik ude jmpe upe2 dlm beg yasinan mak,, klu tk jmpe alamat nye tk berk0nvokesyen lh aku gn kwn2, siyes haa..dh puas cari at mrate tmpat mcm nk wt kunci baru pun ade gk, ermm ok2 dh lpas tape2.. maap lh ye dtg tlmbat sikit td. 


akhir ye sampai ugk tjuan nk g konvo.. fist2 je dh smpai sne prasaan hepy tk d lngsung sbb mmg tk best tk d pakwe dtg ucap tahniah pn. uhh tk d ar..mmg lh tk d sbb mmg dh tk d pakwe kn..haa tu la.. tpi best tyme gmba gn kwn2 klu blh nk gmba gn sume tpi sume nye tk smpat.. ny jelh yg smpat.. wokey.. tgk jp eh, mcm biase lh rase2 klu mcm tk suke btau eh 

yg sbelah knan dlm gmbar tu syafiqah, die kos usuluddin.. yg kiri eu umey clasmate aku dulu same2 wt bahas, same2 discus, same muraja'ah same2 and together-gether lh.. lps ny die smbung uia dgn syafiqah.. wah..ok congrats utk dy0rg br2 tu, rase bngga lh skit sbb die brjaya dgn kputusan jyyid jiddan drpd aku ny kputusan tk best :'( ok kte tgk ny kwn yg same2 gn aku dh jnji nk smbung at indon
peace..huh >.< ..haa yg ny artiyah nme dy..tpi jgn risau dy ttap smbung dgree at indon gk wlwpun aku g netx year kot.. ermm yelh kot.. insyAllah k0rg doa kn lh ye.. sbb nye  ermm dh lh tanak ckp2 psal ny lgi. ok gmbar len lak

ny lh loqman..hehe =P at dewan td pagi dpt jmpe gn emak dy uhh rase mcm bngga nye ya Allah! bkn jmpe je dpt lh salam patu borak sikit2 gn mak and akak die. segan sbena nye tpi ermm suke sgt2 thanks l0qman :') and tahniah utk awk.. ade sape2 jeles? jgn risau aku ttap mcm ny je.. ermm nmpak sweet tk? wekkk.. ok2 ny sume kes prasan je ok jgn amik port sgt lh.. abai kn je.. 
   abahhhh....syg abah! :'( akhir nye dpt gk tgk ankmu yg p0yo ny nek pentas.. mmg poyo lh.. haa ce tgk muke yg brpeluh2 eu.. 
 tgu lame..uhh ksian ude jgn wt muke gtu arghh.. twu dh bosan tgu lame sgt..tq saibah tngkap kn pic ny.. suke9... gmbar same2 gn abah, mak gn ude.. ode yg kate lh kn len beno muke akk aku ny.. rase nye mcm satu dewan ckp yg  ny bkn akk aku, ade pulak aku kesah kbenaran nye d sini adalah akk ku syg ye.. haaa ok lh wlwpun ade gk kwn2 yg tk d kn,, nk ucap kn smoga awk brjaya drpd kte.. kte d0a kn yg trbaik utk awk ok lh ngntuk lh lak kn..ok dah bayyy...  

Isnin, 12 September 2011

..penat lh..

uhh..rehearsel pagi td saye jln laju lh.. ta prasan ade line putih at tpi eu.. pnat lh.. esk kene bgun pagi2.. so ayie ny kne lh tido awl2. ok dh..

Ahad, 11 September 2011

:'(

terima kasih....kte terharu sgt2 mlm ny dh tatau nk ckp pape...tpi kte tatau na wat pilihan mane yg btl, yg pling tepat mntak maap sgt2.. ade bnyak bnda na pikir.. ta slesai lgi.. kte ny bkn snang na trima se0rg. kte ade bnyak sbb ta blh nk trima awl2.. kte dh btau pe sbb nye..haaa sowi sgt2..  huhhh,, sedih nye aku ny.. k lh bai  

Rabu, 7 September 2011

ex kwn saye.. bkn ex cople saye..

bile kte dgar lgu ny asik igat at die je.. sbelum nk tido slalu die nyanyi lgu ny sbb tu saye trigat kn ny sware die..ce lh dgar ny,, 


                                                  j0m kite nyanyi same2,, best gk klu lyn lgu ny at karaoq 


 org lain tk d ex kwn,, tpi saye ade ramai ex kwn,, slalu kte dgar ex cple tp ny sye ex kwn saye yg ramai dulu kwn je sntiase brkwn patu,, trus dh tanak kwn sbb pe,,mybe kwn yg kte slalu kwn tu nk lbh dri kwn tpi saye mls nk lbh2 dri kwn sbb saye tk suke nk lbh2.. ishhh ini lh jd nye bile kbosanan, kejiwangn, sgala kekekeke dh dtg abs lh  tk leh nk kwl smpai ke esk.. lusa mngkin blh pulih baik smule. ad0yyy dh ar j0m mkn kueh ghayew k asalam..... 



Selasa, 6 September 2011

lagu sedih utk awk

hy k0rg.. ayie ny aku rindu kn se0rg.. se0rg yg lame dh tk cntact sgt gn aku.. aku nk tuju kan lgu ny utk die..  moga die igat kn saye.. sbb saye slalu igat kn die.. ok awk dgar lgu dn jgn sedih2 bile igat saye sbb saye slalu igat kamu.. :') 




lagu sedih ny tk brape nk sedih sgt,, klu kte ltak lgu sedih cmfirm mlm ny saye cuci mate saye.. tpi tape lh sbb die pun ta ksh kn saye lgi.. saye pun uat dono jelh.. k lh bai...

riang ria reni0n raya ~~ 4R ~

riy0h raya at renion,, best nye..yg pling pelik sume 0rg tnye aku dh tung,, uh gn sape? aner d tung im single lh tade sape nk pun.. lgi pun aku tk wat istiharah lagi nk tung.. klu dh sedia nnti aku wat lh istiharah tgk2 dlm mmpi ad nmpak sape er.. uhh,, mybe aku nyew bju ny.. ce tgk jp

ye yg gny die0rg ckp dh tung,,kah kah kah.. ok la bai kte biar kn saje... patu kwn2 yg hmpir 7,8 taun dh lme tk ktemu sume aku dh ktemuinya,, Alhamdulillah sume nye mnjadi mnusia yg amat brgune kerja sume bgus2 bule thn pngkat dh mcm pgawai bank,, kje mlysian aline, 0pis lh,, hartanah pe tah.. uhh.. 

ny antara kwn ku yg pling agk tk jmpe.. ade lgi,, yg len2 sume lme tk jmpe uhh.. tgk lgi eh,, tk suke ckp aw.. klu2 gmbar mcm gediks uhh hape..
ny rabiatul kamaruzzaman..die kje bhagian hartanah gtu lh..pe tah kn aku tk thu sgt.. tpi die bek sgt aku pun kwn gn die mcm sgn sbb die lmbut2 je 0rg nye.. msing2 nye pribadi msing2.. ermmm lgi.. tk twu nk ckp ape lh.. dh lwt mlm ny.. ok lh bai len kali aku free aku update klu ta suke jgn bce bai 

Khamis, 1 September 2011

uwweyyy :')

asalamualaykum ..


huh,,mempersembahkan wajah2 kuarga hepy.. bewana wani pelangi bt0l,, bile p0rt bhagian dinding eu,, merah mak ngah makin gelemor lh dinding umah aku tu dgn mera mnyala, nyala..kemain lgi dgn dinding ngumah mera. ayie ny saye dh sihat.. sware pun dh ok.. dh tade jual cend0l2 dh,, hik.. uwweeyyyy.... ok lh bai

Rabu, 24 Ogos 2011

sakittt

salam,, ayie ny saya selseme dan sware pun dh brtukar jd makin merdu.. hacccc0mmm!! uhh Alhamdulillah.. semalam saye blek kene ujan lebat.. kcian saya jd smakin tidak terurus krana tk d sape nk nsihat kn saya jaga diri.. :'( lpas buka ny saya nk amam ubat selelelemem saya.. sllllluurpp,,ssllluurrpp.. ok lh bai 

Selasa, 23 Ogos 2011

saya malu~~

pnat seh aku keje,,,bile tah nk dpt gaji... wlwpun tnpa gaji aku ttap mneruskan perjuangn dn prkejaan yg mulia ini. btl ke aku ny pgi2 buta tdi dtg keje je jmpe tiap2 org patu ckp at sume 0rg '' ayie ny aku jd bek dri smlm" (mamai2 kot aku tyme eu) arghh bio lh.. tpi bile dh sedar rase bengang lak. ok lh bye nk blek =P

Isnin, 22 Ogos 2011

ulcer (n_n)

(n_n) boring sbb saye baru bgun.. sakit nye bibir ny mcm ade ulcer besar2 gtu.. nape,, sbb sbb saya suke gigit2 bibir bile time saya dalam kaadaan geram dan sedih.. uhh,, pe korg wat klu korg dlm sedih dn geram,, istigfar bnyak2 ok bgus... Astagfirullahhhaazimm9x.. hri ny angah saye msak nasi impit..patu die uat bubur pe tah,, ermm sdap uhh ala2 dezet gtu.. ok lh nk buka pose dh ny bibir aku mkin sakit (n_n) tpi saya hepy sbb jumaat ny smeting for me..ngee~~ mekasihhh cikgu 


Ahad, 21 Ogos 2011

smlm!!

as salam, uhh kjap je mase brgerak,,nk ghaye dh..pe khabar korg moga sntiase dlm lingdungn dr Ilahhi.. smlm aku sedih,,


ny korg knl sape? ermm bgus lh da thu lpas ny aku da mls na hepy suke2 sgt.. fokes at my j0b je lpas ny.. ta yah sibuk2 na pikir psal bnda lh mnatang kuning at ats ny lgi k.. mmg llaki sume same je k.. ta yah lh nk suke2 sgt bile tyme brcople2 ny..mmg aku tanak brcple2 pun sbb klu dh cple msti dgn llaki. uhh p0se2 ny ta bek ngutuk2 org.. mntak maaf klu ade trsala silap trsinggung mne2 yg brkenaan dgn catatan ayie ny..dn trima kaseh ats sume nye :'( 

Sabtu, 20 Ogos 2011

^_^

setiba di persimpangan,
langkah kita tak lagi sehaluan
bermula di saat itu
tidak senada irama dan lagu

begitu hidup ini 
tiada yang abadi
yang patah tumbuh 
yang hilang berganti


kau telah jauh, jauh dariku
tiada ruang dihatimu buatmu
namun harus ku akui
ada ketika di minda kau menjelma kembali


Sekali segala ada
Ada rindu yang datang tiba tiba
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti



Isnin, 15 Ogos 2011

~ abg brader ~

aslamualaikum,, hy2.. :') snyum,, uh ok2.. thu kah anda kerajaan skang amat mementingkan bahasa arab dan mnggalakkan mmpelajari bhasa arab? (dh thu tpi wat2 tk thu kn?,, nympah mngade je) skarang ny pun plajar2 skolah rndah pun dh diwajibkan belajar bhasa arab.


ckp psal bahasa arb,, aku bkn nye terow na bhasa arab ny.. haha bile time exam at mrsah dulu2 s0alan exam sume die tnye dlm bhasa arab.. asal tk pham je,, ermm mula lh niat d hati nk mnggoreng-gorengkn bhasa arab. patu mula lh mata ni jeling2 at kwn.. kwn pun tnjuk2 lh krtas..pstu dpt je rsult than lcturer mama kh0l kene cramah sbb pe? sbb tk afal takrif..tk afal anwa'..tk afal arkan lh pape lgi lh bagai..tpi tk thu lh klu2 mama khol skang dh sp0ting kn bgi mrkah gmpak2 je..skang ny bukan men ramai lgi dekan2 aku ng0k?  uh p0rt yg goreng2 jeling2 tu k0rg jgn tiru ye tk bek utk korg2 yg bkal mnghadapi exam.. lgi2 utk s0alan yg br bahasa arab k.


mari lh kita bramai2 mmpelajari bhasa arab.. huhu smpena ktibaan abg brader aku nk blek raya dr mesir ny mari lh kita sama2 mmbudayakan Alquran.. Alquran jua dturunkn bhasa arb gk k.. tu jgn d s0al kn g.. nnti klu abg brader aku mai cni bule kite share die punya arab.. kite tgk same2 ye.. 8) ok.. syukran


Khamis, 11 Ogos 2011

kata~kata mutiaraKu :')

sebutir air mata jatuh kerana keinsafan., seribu kali lebih baik dari sejuta mutiara d lautan..
sesaat bersedih kerana redha Allah., adalah lebih mulia dari seharian bersedih kerana cinta manusia..
sejernih wajah kerana wuduk yang sempurna., adalah lebih bercahaya dari kilauan segunung permata..
sesuci hati kerana Ilahhi., itulah hakikat cinta abadi..


     *****************************************************************************


pekataan indah adalah Allah., lagu yg merdu adalah azan., media terbaik adalah Al-quran., senaman yg mnyihatkan adalah solat., diet sempurna adalah puasa., kebersihan yang menyegarkan adalah wuduk., perjalanan trindah adalah Haji., khayalan yang baik adalah ingat akan dosa dan taubat..


     *****************************************************************************


''apabila aku kesepian., hiburkanlah aku dgn suaramu.. ''apabila aku sakit., ubatilah aku dgn rasa kasih sygmu.. ''apabila aku mati jgnlah mandikan aku dgn air matamu.. "apabila aku dikuburkan., kuburkanlah aku dalam hatimu., "dan bila aku tersesat., selamatkanlah aku dgn d0amu"


     ****************************************************************************


..pohon adalah syair yang dibuai indah bumi pada langit., kite tebang pohon itu dan jadikannya sebagai hamparan hidup.. diatas itu jga kita mnulis duka dan gembira kita..


     ****************************************************************************


dgn nama Allah. apa khbar hati? masihkah ia sperti embun? yg merunduk tawaduk d pucuk2 daun? masihkah ia seperti karang? berdiri tegar menghadapi gelombang ujian?  apa khabar iman? masihkah ia sperti bintang? terang benderang mnyuluh khidupan? apa khbar kamu d sana? dimanapun kamu brada., semoga Allah sentiasa melindungi & mnjaga serta mmberi ksihatan kpdmu., hari ini & untuk selamanya..Amin.. meskipun jarak memisahkan kita namun tiada noktah kasih antara kita. biarlah waktu2 mnentukan nilai ukhuwah yg trjalin., truskanlah perjuangn hngga ke titisan darah trakhir.. yg sntisa mrinduimu ~ ~


     ****************************************************************************


masinnya air laut tidak mampu mnyerap ke dalam isi ikan..
tapi..
bila ikan itu mati., secubit garam pun sudah cukup untuk memasinkannya..
begitulah hati..
hati yang hidup sangat sukar dinodai..
tapi bila hati telah mati..
mudahnya dipengaruhi..
ya Allah peliharalah hatiku., smoga mndapat hidayah dariMu agar aku sntiasa menyesali akan dosa-dosaku..
dan peliharalah hati ni agar sentiasa mendambakan cinta dan kasih syg dariMu.. amin ya rab.. ~


     ****************************************************************************
ya Allah.. dakaplah erat2 diri shabatku..agar dia tk prnah rase ingin mninggalkaMu walaupun dtinggalkan sekalian makhluk.. balutilah hatinya dgn ksucianMu agar dia tk prnah dkotori walaupun disekelilingnya dipenuhi coretan hitam maksiat., sertailah sstiap langkahnya agar dia sentiasa dtuntun ke arah sabilMu walaupun dlm kembaranya ditaburi dgn duri2 ujian yg mnyakitkan.. peliharalah dirinya kerana hnya Engkau sebaik2 pemelihara. jadikanlah hubungn  ini berlandaskan cinta kpdMu., Ameen ^_^


     ****************************************************************************
 hidup ini bukan smudah sprti yg dsangka2, pnuh dgn perjuangn yg kadang2 amat pahit untuk kita lalui.. ermm tetapi kpahitan itu tidak akn kita mrasainya apabila kita sntiasa yakin Allah sntiasa bersama kita. s0,, marilah kita sama2 sentiasa mletakkan kpentingn Allah dihadapan.
renung-renungkan dan selamat beramal ~ ~

Rabu, 10 Ogos 2011

anugerah terindah :') Alhamdulillah ..

awak
saye tahu awak serabut dgn kerja kerja yg bnyak..
biar lh sume org kutuk awk srabut..
tpi dun wori sentiasa ada hati yg puji
jadi you can always count on me


awak
awk prnah senyum at saya
tapi saya buat-buat tk nmpak
padahal nk elak dri pengsan


awak
smlm kwn awk ckp awk nk jmpe saya
tapi saya buat dono ajer
padahal bumi ni rase mcm dah tak cukup graviti


awak
saya selalu mmg nmpak awk mcm hero
saya tahu semua org puji
saya pun nk puji jgak
padahal nk gk puji sekuat hati


awak
saya kn prnah senyum at awk
tapi awak mcm tk kesahkan
jadi senyum pun rasa mcm tk guna


awak
setiap hari saya rase nk tegur awak
tapi saya cume buleh tegur awak dalam hati je
jadi awak tak prnah dgar all the gud lucks and take care hari2


awak
dulu kita prnah duduk smeja dgn awk
time tu saya rase mcm jauh sgt
huhu pdahal tk sampai sdepa


awak
semlm awak call saya
saya rase pelik and tk thu nk cakap dgn awk
jadi saya segan nk jawab


awak
hari ni berubah situasi
tapi saya still at sini
padahal dh kosong tk berisi


awak
hari ni saya mcm nk ajak awk brbuka sama at MCD
tapi awak dh tak mcm dulu lagi
jdi saya pun terdiam jelh sendiri


awak
hari ni saya dah janji..nk pergi
tapi tak tahu knape tak buleh pergi

awak
hari ni saya menyesal ada ego yg tinggi
rase pun mcm dh tk de harapan lgi at sini
jadi nk tk nak trpaksa sendiri

awak
stiap hari rasa mcm trakhir nk jmpa
tapi sape lh saya
mcm prigi mncari tmba ja..


awak
hari ni saya tgk gambar kita senyum brsama
tpi just gambar tnggal gambar
nk delete syg, nk smpan sedih


awak
esok antara kita ada ''balai berlepas''
esok tu tiada esok bagi saya
and dun wory esok tu sntiasa mcm hari ni utk awak


awak
semoga satu hari nnti saya mnginsafi diri
tak nk ada ego tinggi lgi
yg mmbuat sakit hati


awak
sbelum pergi..
hari ini...at sini
saya janji
smua ni utk awk
sbb mngenali awk anugerah terindah pernah saya miliki..
trima kaseh awak..

kadang-kadang kita,, er... ~ ~ ~

*kadang-kadang kite lupa nak tanya kabar si dia
*kadang-kadang kite selalu ingat die tk ingat kita
*kadang-kadang kite selalu lupa segala kenangan bersama
*kadang-kadang kite hanya ingin tahu drpd mengambil thu
*kadang-kadang kite hnya pandai berkata-kta drpd melakukannya
*kadang-kadang kite tak sedar ade org menyayangi kita
*kadang-kadang kite tak sedar yg kita sakit kn hati kwn kita
*kadang-kadang kite tk sedar yg kite mmbuatkan seseorg kecewa
*kadang-kadang kite tk thu ade yg ambil berat tntang kite
*kadang-kadang kite tk tahu yg dy tk suka kita
*kadang-kadang kite tk thu pula yg serius itu memang benar serius
*kadang-kadang kite tk respect pd kwn kita yg bnyak mmbntu kita
*kadang-kadang kite akan hnya ingat seseorg klu kita mmerlukan
*kadang-kadang kite akan lupa kwn bila kite sedang gembira
*kadang-kadang kite akan mnyalahkan sese0rg sekiranya kita ketinggalan sesuatu berita
*kadang-kadang kite salah kn 0rg lain,,walhal ksalahan tu berpunca drpd kita
*kadang-kadang kite utamakn yg bru drpd yg lama
*kadang-kadang kite tersentap klu si dia tegur kte
*kadang-kadang kite ckp kita tk akn bgitu pdahal kita lakukan jga
*kadang-kadang kite cuba mlakukan yg terbaik ttapi mnyusahkan org len
*kadang-kadang kite suka memerhati drpd mnegur
*kadang-kadang kite mngharapkan sese0rg tnpa meluahkan pdnya
*kadang-kadang kite sntiasa kelihatan hpy pdhal hnya kita saje yg thu
*kadang-kadang kite sntiasa nmpak ksalahan 0rg len drpd ksahalan diri kta
*kadang-kadang kite senang lupa jasa shabat kta akibat sesuatu pertelingkahan kecil je
*kadang-kadang kite selalu igat kte je betul
*kadang-kadang kite sukar mnerima pndapat org len
*kadang-kadang kite selalu pikir suatu yg serius sbgai remeh temeh
*kadang-kadang kite trlalu mrindui die pdahal die tidak mrindui kte
*kadang-kadang kite prasan cantik bile 0rg puji

tula,,kita sume mahukan khidupan sperti mentari yg selalu mnyinari...indahnya dikala terbit di saat trbenam..tapi..kadang kala pengjuhung khidupan sukar d jangka. Ya Allah jauhkn lh aku dri sifat bangga, riak dan sifat2 trcela d sisi-sisiMu.. ok guys kdang2 ini sume juga bule mnyebabkan kite kurang percaya pd diri sndiri..jgn biar kadang-kadang ini mngusai kite.. ok plezz resp0s guys :')

Sabtu, 6 Ogos 2011

psanan Arwah nyayie dulu ~ :'(

salamualaikum.. brape minit lgi g je ni nk bukak pose..huh,, kjap lak aku msak hri ni.. hobi dh lh suke msak bile time2 pose ni je lh aku nk tunjuk kn bakat pd sume mhluk dlm umah ni.. dn time2 pose ni jelh aku dpt pujian stinggi lmbung langit.. hik3.. bukan mcm beliau tu msak nasi pun fail,, jelantah..kcian dh tk jd mkn.. len kali dh tk reti msak nasi gne lh racecoker je k.. pesan perli aku..harap2 u all yg trase bole d trima.. dn d bulan baik smpena raya bakal mnjelang tiba aku ingin mnjadi 0rg ptame nk mntak maap lh ye.. huh,,tk prasan lak upe2 tero gk aku msak.. ramadhan yg k6 uh ini beerti hari yg k6 kot aku tnjuk bakat trpendam..taun lpas dn yg dh lepas2 nya..sdih je lngsung tk pnah nk bukak p0se same2 dgn fmily trcinta. uh,,trcinta? ckp pasal cnta.. dulu awrah nenek aku pnah brpesan, '' klu kte cnta kn sese0rg tu,, 0r syg kn seorg tu msti kte akn lepas kn die dn bia  kn die buat plihan die sndiri'' jgn pakse2 die utk milih kite'' patu aku pun time tu dok ar trpikir.. ermmm btul lh tu nyayie.. time nyayie aku minggal tu aku at asrama.. klu u all nk twu aku d bsar kn dlm suasana asrama.. dn aku suka dgn prbuatan incik bapa, dn puan emak aku yg memasakkan  memasukkan aku k asrama kluang. dn aku cube didik ank2 murid aku sama mcm guru2 d skolah trsebut. ermm jp.. enset bnyi jp..

ehh,,dpt msg cmt brbuka.. ok dh smbung g, ni cm nk buka.. ce tgk jam jp... ehh..ok2.. camat brbuka.. ~ ~ ^_^

pesananku, pd sume.. :')

bismillahhirammannirrahim... dgn nama Allah,, apa khabar hati? moga2 dlm ktetapan imam kite brtambah2.. amin2... Alhamdulillahhh..msih lgi brnafas dlm islam yg indah.. tramat brsyukur dgn apa yg sedia ada.. maka "katakanlah : Nabi Muhammad S.A.W ,, JIKA BENAR KAMU MENGASIHI ALLAH MAKA IKUTILAH DAKU..''NESCAYA ALLAH MENGASIHI KAMU SERTA MENGAMPUNKAN DOSA-DOSA KAMU..''DAN ALLAH MAHA PENGAMPUN, LAGI MAHA MENGASIHANI.''
                                                                                                                             Ali'imram:31

sesungguhnya Alquran itu penuh dgn bahasa2 yg brsifat kasih syg, dan kasih syg Allah itu tiada batasannya..oleh itu jgn lh kamu berasa risau akan tiada nya kasih syg dri sese0rg yg kamu syg.. sedangkan rahmat Allah itu pula, sgt mluas dn tiada pnghujungnya. maka hrgailah kasih syg Nya dgn spenuh hati drpd seseorg yg kamu kasihi. laksanakan lah segala perintah Nya dgn tekun, sabar dn ikhlas..oleh itu,,beramal lh kamu dgn seseorg dgn ikhlas hnya krana Allah. nescaya kamu akan mnerima kasih syg dri seseorg yg akan mngasihiNya. kasihani lh kdua ibu bapa kita dn bnyak lgi ajaran yg di ajar kn Alquran.. :') hayatilah dgn ajaran2 itu..

wawah2.............hik3.. agak2 bule tk aku jd ustajah bebas? adusss..ca ner ni.. aku msih lgi tk sure g jambi.. mmg lh murah at jmbi tu. yelh at ind0n lh kn..mata wang at sner mmg rndah.. tpi bukan itu msalah, yg msalah nya pd diri aku yg mcm tk d smangat. mane prgi nye smangat aku.. dgn bahase kasar nye aku kate kn dh malas ar blajar,, dh penat!! yAllah brikan lh aku ptunjukMu..

huh,, dh lh mls nk pikir g.. wt dono sudah..tk yah amik p0rt..konon2 je wt tk twu.. lalalalaaaaallal ttbe jerk rndu at some0ne yg aku sndiri tk twu indu at sape.. mnuggu sesuatu yg sgt menebalkan bgiku saatku harus brsabar dn trus bersabar,,mnanti kn khadiranmu entah smpai kapan aku harus mnunggu sesuatu yg sgt sulit utk ku jalani hidup dlm brsndirian sepi tnpamu ... ( kata zivilia dlm lgu nya Aishiteru)
ok lh korg jgn jd mcm aku ny yew.. slamat beramal dgn ape yg trtulis pd mula2 td tu... abai kn je yg menyeleweng ni.. lastly..d0a kn aku dpt smbung tk kira lh mne2 pun,, jnji dpt smbung gk.. doa kn jua smangat aku yg dh lme ilang mne tah. ok slmat nymbut Ramadhan dgn gumbira.. skian sje tq.. ^_^

Khamis, 4 Ogos 2011

pda satu hari yg permai

ini satu kisah.. kisah tntang duyan.. duyan trbek.. trbek dri ldang lh kn mne g.. mmg bek, org yg bagi tu pun mmg baik.. bgi bnyak lak tu sg0ni.. sbelum buke p0se smpat lgi aku p0sing kn drian tu ats meja, kih3.. sntexxxx.....

                                                                     ce tg0k neh hah,, :
                                             fokes kn pd durian itu, skian trima kasih :)


masin manis btul duyan ni,, cewah nk amik lh tu.. huhuhuuhh tw tk time nk buka p0se je pntang btul ng0k jrum pnjang pd kul 12 brerti kul 7.o0 pm, lekas2 je k dapo siap2 nk mnum. pdhal lgi 15minit g.. ok lh.. pe2 mekasihh sgt pd abg brader yg bgi durian. d akhir kate aku igin mmberi kn srangkap, 2pntun... dgar yerk..
                                                2, 3 kucing berlari
                                                mane nk same si kucing belang,,
                                                2, 3 bole ku cari,,
                                                 len kali dtg lh lgi hntar duyan..

ala tk kene ar pntun tu,, buruk beno bnyi nyew tu.. maap ye.. abg brader jgn gelak kn ea. cntik pulak duyan ni brp0sing..  ce tgk g ,,

                                                         k snyummm,, 1,2 3,, (klikkk!!)
ok lh... d akhir2 ni aku ingin mngucap kn slamat mnjalani ibadah puase n moga2 dtrima Allah tiap ibadah yg kte buat,, trmasuk lh beri kn duriyan pd org-org ini.. kih3...  amin3... ya Rabbalaminn..

Selasa, 2 Ogos 2011

..smbung blaja vs trus kerja..

salam... hy korg.. kaifahaluk?? arju minkum bilkhair jidan wa ana yaghibu daiman.. ( tah ape je,, korg pe tau, sibuk je =P) huhu ok2... agak2 klu time bulan yg mulia ni aku duk ngutuk2 org dlm dairy ni bole tk,, ishhhh.. astgfirullahhaazim9... ya Allah jauh kn aku drpd sifat untuk mmbnci sesama mnusia.. huiii.. ya Allah, ya Allah, ya Allah... ok lh... actualy smnjak puase yg ke 3, 4, 5 ni aku dlm keadaan sepi.. sepi mksud aku yg sndiri tnpa teman.. hnya temn kn akk, abg , adik yg bgitu agak priang trlbih riang.. Alhmdulillahhh9.. :') sebuah anugerah yg amt brhrga bgi ku.. ermmm nmun ku hnya lh insan biasa.. ermm ok dh bis.. b0ring lh tk d pkwe.. ade kwn pn mcm tk d.. sbb aku tanak jd prigi yg mncari timba.. huh,, mne lh prgi nye timba aku erk? nk tau? ensem dowh timba aku ni.. mls je nk tnjuk pic tkut t korg tejato cnta plak ang. ahahha mne ade timba cume bakal suami je.. eh.. dh lh smakin mngarot je mlayan korg ni.. sbenar nye aku pun tk tau aku lyn sape ni... gelabah je aku.. lyn k0rg lh pmbace dairy ku ni.. huh,, ok lh mls lh aku nk kaco si jnggut sksi tu.. almaklumlah kn die dh jd imam cberjaya.. huh,, jp ea Nset bunyi.._____________ ok dh smbung alek, aah die skang dh bz.. kwn2 aku sume dh tnggal kan aku dgn krjaya bz die0rg.. patrikal lh..cikgu lh, imam lh,, KLIA lh.. tu lh ini lh.. ermmm ade aku kesah? yg pnting nk kmpul harta.. cri ilmu.. laaa..tecakap psal ilmu pulak ni.. aku  tk sure lh nk smbung oversea.. lyak er? poyo je aku nk g smbung oversea. istiharah dh buat knape aku tk nmpak ptunjuk lgi? :'( huhhuhh..ya Allah,, ya Allah... tk pe lh korg d0a kn aku eh,, moga2 aku trlyak dn tk kn rse sunyi spanjang hdup :'( 




 lastly ni bace utk pmbace stia:




‎~اهلا يا رمضان~ 
Bulan Penuh Rahmat dan Ampunan
Mari Kita Sucikan & Terangi Hati Dengan Amal Ibadah
Semoga Dengan Puasa Dapat mempertemukan Kita Dengan Keagungan Lailatul Qadar

Ramadhan Saatnya Membersihkan Hati
Meleburkan Dosa dan Nafsu Keduniawian

Jadikan Ramadhan Sebagai Penyejuk Hati, Penyempurna Amal Ibadah Kita

Mari Sucikan Hati Kembali Sambut Ramadhan

Bulan Ramadhan adalah Bulan Kesabaran
Dan Ganjaran Kesabaran Ialah Masuk Surga

Semoga di Bulan Suci Ini Kita Mendapat Limpahan Rahmat, Ampunan & Hidaya Ramadhan

Allah akan melipatgandakan Pahala di Bulan Ramadhan ini

Semoga Hidayah Ramadhan Kali Ini Mengangkat Kita ke Angkasa Kemuliaan

"Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertaqwa."
(Q.S. Al Baqarah : 183)



copy n paste dri faceb0ok je.. weeee.. ~~~ ^_^

Rabu, 27 Julai 2011

hampeh mcm badak!

aslamualaikum.. sperti biase hari ni jari2 ku yg reti nk duk diam ni akan mncarita tntang kisah janggut.. hahaha tau tkut spnb0b.. jnggut die tu dh lh seksi.. heheh mne ade,,pd hal tk pnah jmpe lngsung pun.. men agak2 je..

huh,,nk twu tk pgi td punc kad aku itam beb! tk caye ugk dgn klewatan aku yg sbegini rupe punch kad tk merah pun hri ni... hahahahh jim alip kum tk? msti k0rg ckp alah minah ni gelabah na kecoh lebih punc kad baik shari je kot..klu jeles pun,,jgn ar nk kutuk kuat2.. memang ar,,sape tk keco smale ni aku bkrja tk pnah kale itam er biru er msti kale merah.. pd korang2 jgn tiru dgn spesis mcm aku ok? ni lh pangai buruk yg ku sndiri susah nk adjust.

ok dlm ramai2 mnusia yg kukenali dlm dunia ni belum s0rg pun pnah nyanyikn aku pd waktu aku nk tido.. kih3.. mls ar nk tulis pasal die.. nk twu nnti kn kmbang lak idung die.. hah,, tgk2 dh mule lh nk kmbang kmpis kmbang kmpis idung tu..mcm tk twu.. =P

ok..skang dh 27 bulan 7 seb bek tk 2oo7..tpi dh 2o11. lgi bape ri je nk p0se.. ermmm suke3! lgi2 time nk raye. aku dgar2 my sis nk sh0ping raye,, ermmm hampeh tol =.= ade ke ptut die ugut aku...mntang2 lh aku keje 3bulan tk pat gaji.. huh sekket ar ko ila raye ni... bek ko tlng ir0n kn bju esok aku keje.. skurang2 nye nnti aku blnje ko raye ni... dgn mentaatinye aku pun ir0n lh bju die dgn seikhlas nye.

hmmmp..mcm2...bile time aku lak,,aku suro lh die ir0n kn bju pnye lh mhal..bju rm5,,kain rm5..tkpe aku redho..(pd hal haram aku tk pnah byar pun,, wekkk) tnpa die sape lh aku..tnpa aku lak sape lh die..aku syg die my sis.. s0i klu ude ade trbace ni terbitan khas buatmu bb tangn ni yg gatal..raye t intak map lh ea..

oh ye....sume pic2 aku at sbelah knan k0rg eu dh delete... well,, twu ar lawo kn..(prasan diwa je) tu pasal lh aku dh  delete..yg ade tu pic yg gerak dgn fmily je tk delete..
bosan nk men game pun,, game yg sme je.. si jnggut tu tanak bgi game (bukan janggoat satria, marsah tu, ) :'( aku dh le kaki game.. dulu ade ps at umah tanak jge.. huh,, tkpe lh bgus gk tede ar bil letrik melambung. huhu nngntuk3..... j0m tido jom? mlm nk sh0ping raye sikit2... esok kene cat umah.. wane klabu tiang wane putih..ok dah...

Isnin, 25 Julai 2011

kwn baru sye spangebob! :')

salam sejahtera sy ucap kn kpd yg sudi mmbace bl0g ini. ptg ini mnunjukkan pd kul5.30 ptg.. sperti biase aktiviti  arian slepas mngnkat kain bju2 kering...kbosanan tlh dtg mlanda diri ini.. maka sasaran utama utk dtntono  ditontoni ialah spangebob yg mnghiburkn atiku.. :') wakakakakaka... huhuhuhh..tah pape jelh sni art aku tu.. harap jnggut je ensem..tpi melawak mcm spangeb0b..suke gk kwn dgn spesis spangebob ni..
biase lh dak u skang kn tgh cuti,, die0rg pnye cuti tu mcm tanak lame pulak.. aku rse klu lh mrsah d beri cuti lame2 gtu kn,, naik cuti je dh tk rupe dak mrsah k0t.. rupe tah ape..huhu tpi yg aku twu dak2 ni baik2 blake..i like! lgi2 yg sedang mnjalani ptrikel tu kn yg mmbz kn diri tu kn...aku dh tk kn gnngu die0rg lh.. hah,,ttbe aku tringat bak kate snafas seni art tu kn.. buat ape? uat tk twu je kn? heheh s0wi... kte twu awk tk suke ltak pic awk kn,, jd kte ltak lh pic awk gk ni..

lawa tu ambut die kn,,cume tk d jnggut je.. cian awk rest jelh..nnti klu dh bace bl0g kte hri ni jgn lupe k0men, komen at msg je pun bule... sori lh bab nye tk ade ape nk tulis hri ni..tangn lak mcm tk reti nk duk diam.. ok u all mcm tk knl aku je... aku ni memang tah pape je slagi jari jmari ni trpelihara dgn baik akn ku gunakn dgn sbaik mngkin dan ttbe aku trlihat k arah tngkap bilik matahari bgitu pnas,, se0lah2 aku mcm nk mntak sesuatu pd mtahari tu,, kmbalikan lh ksedaranku ya Allah..smangatku utk esok..lusa tulat dn sterusnya..moga2 semgatku akn sntiasa mmberikn cahaya pd diri ku sperti mana chaya matahariMu.. aminnn.. moga2 kwn cria seumpama spangebob ini akn sntiasa mnjadi temanku.. :') seni art ku yg ucuk bye! suke sgt kwn gn awk! lgi satu jgn wat2 lupe lak game tu ye mr.seni art?  =P

Selasa, 19 Julai 2011

erti sbuah khidupan

salam.. hy u all.. aku dgar k0rg kete aku tk nk smbung blaja g? ermmm btul lh k0t.... tpi bile aku dgar kwn2 skerja dgn aku sume dlm pejalanan blaja.. mcm pjj lh.. bile aku tnye ape tjuan k0rg wat pjj ni? tk pnat ke,,,asik2 blaja je? jhat nye aku mnghasut2 pulak...bia lh die0rg nk smbung pun.. tpi bile aku pikir kn... blajar ni utk dpt ilmu dgn ilmu tu kte bule cari duit.. ermmm kn snang klu cari duit tk yah pkai ilmu? ade ke?? aku pun pikir lh...
gambar kabur2 lh... huh,,tape2 tk pnting... klu aku blaja pun keje pkai duit gk... kcian at mama n abah aku... brpajak gadai bagai smate nk suro aku brjaya.. aku rase skang ni dh cukup lh tk nk susa2 kn die0rg g.. aku pulak nk kumpul harta bnyak2 brjasa  dgn mak, and abah.. expecialy pd abah.. abah aku tu dh brusia :'( aku risau klu2 trjadi pape pd die.. huhu dh lh abah tk yah lh keje lgi... duk umah jelh... skang ila dh keje... abah aku bule lak die cakap : hemppp cakap senang... nk beso kn k0rg igat gune pucuk ubi? hahah ape lh abah aku ni.... sampai ati ckp sdemikian rupe..
dlm keadaan terpikir...aku pun tnye sala se0rg pnasihat dari tmpat keje aku ni.. die ni nk d kategerikan sbg ape ye? ermmm ustat k0t.. bole lh.. aku pun pnggil lh ustat.. ustaz y0w wasup! hehe iye shila? ape msalah? haha ustaz tk de keje2 yg bole mndtg kn ilmu? haha pelik dgn muke yg pelik nye die pun brkate ade... keje dgn takaful.. aik,, lgi lh aku brminat nk dgar.. best tk keje nye? dgn smangat nye die jwb gile tk best! best ar.. klu nk j0int kene ikuti kelaz2 die tiap2 ahad.. huhu pikir aku mcm nk g lh! at ner? dkt2 area bndar bukit saujana.. klu mls nk g kelaz die bole?  bule je... lpas tu jwb exam die.. ni pe hal pulak smpai ade exam2 bgai.. pape pun aku try dulu ea jwb? klu lulus,,, aku 0n je join takaful tu.. hemppp insyaAllah dgn ilmu Allah tu mcm2 care kte bule cari.. tpi dgn blajar dgn takaful ni aku bule blajar smbil mndatangkn pndapatan lebih..  k0rg nk j0int tk? dgn takaful ni kte smbil blaja.. bile kte blajar dgn ape yg di ajar kn,, kte dpt pendapatan.. sape2 nk j0int,, sila lh btau saye ye? nnti saye bole dftar kn name k0rg pd ustaz tu.. 0uh..hahah ptut lh ustaz pakai krete besar ye? heheh pape pun...ustat memang brpikiran baik pnyew lh! anak2 ustat sume dh ade takaful.. 
ustaz ni sye insyaAllah join tau? bab saye pun nk baljar erti sbuah khidupan ni.... pusing2 duit, harta bagai sume tu   milik Allah.. kte hnya lh smentara.. dn guna kn smentara tu dgn sbaik2 nya.. huhu ok lh k0rg klu nk j0int jgn lupe r0jer2 tau? ok..... skian saje hri ni d mlm hari ni... ape lh imam aku sdang uat ye,, adakah die sdaye upaya utk cri cntact nmbo ku? ee..tk mmasal..tibe2 je... ok2 bye2.. es0k nk keje pagi tgh hri dh blek.. gaji lebih nmtak at badan kbajikan! :') tata titi tutu lap u awk  _ _ _ _ _

Ahad, 17 Julai 2011

~~ ('',)

oh tuhanku tiada indah
di mlm yg hening, melain kan dgn
bermunajat kpd Mu
tiada indah suatu hari yg aku lalui
kecuali dgn patuh kpd Mu
oh tuhanku
tiada indah hidup di dunia
melainkan berzikir dan mnyebut nmaMu
tiada indah tiba di akhirat yg abadi
kecuali dgn keampunanMu
ya Allah ya tuhanku yg merubah kalbu
tetapkan lh hatiku moga sentiasa
dlm agamaMu jua..
taat akan perintahMu..
tuhan usah bebankan kami dgn bebanan yg berat
seperti yg pernah kau berikan
kpd umat yg terdaluhu dr kami.. tuhan..
jgn pikulkan kami yg tidak kami terdaya maafkan kesilapan
ampunkan lah dosa2..rahmatilah kami..ohhh..ya Allahhh.. ^_^

Jumaat, 15 Julai 2011

langit tk selalu nye cerah

aslamualaikum.. tamat sudah selesai kursus nya JAKIM selama 3 hari 2 mlm di h0tel jb.. iaitu pd 12 sampai 14 julai.. sgt ser0nok ketika mngikuti kursus trsebut.. aku brharap dgn kursus mcm tu harap2 aku lebih matang, tabah dlm mnghadapi kerjaya sterus nya..yg aku lalui.. tidak sume manusia itu akan beada d ats.. tatakala die beada d atas,, tk smestinya akn slame.. dgar dri kate2 pnyelia kursus tu smangat aku lbih brk0bar2 utk krjaya yg sdia ade.. jgn sewenang2 nk mngata 0rg lain klu diri sndiri mcm tu gk.. di sini aku cume nk mngata bhawa hidup ni tk smestinya di ats slalu.. hepy selalu,, bhagia slalu.. kdang2 kte brada d bwh. mekasihhh ats semangat2 dri kwn baru,, dri cikgu2 yg ade.. dari pd kwn2 lame.. tk lupe gk mekasihhh pd semangat dr artis yg jmpe pd kursus tu.. imam muda :
ni lh imam muda yg aku mksud kn.. kemeja putih tai itam yg tgh nk mkn.. :') 
                                   
      ni a.galak.. gerak2 khas.. ni pun antara pmberi semangat..huhu krana sudi mluangkn mase dgn sye.. :')
 hah,,,yg ni pling aku suke sbb die heppy gmba gn aku.. aku biase je.. ermmmm tpi pape pun.. mekasihhh.. 
suke nye.. time ni die hepy je gmba2 gn aku..pape pun mekasihhh.. sudi mluangkn mase.. :')


ok..tmat sudah crite bab2 artis ni.. smlm aku telah d gelar kn shila rusli.. pape je pnceramah tu.. smlm jua,,baru aku sedar bhawa amanah kte pd ngara amat berat..aku perlu tepati jnji dn pgang amanah yg berat. huhu klu tk d kursus mcm tu aku sndiri tk sedar2.. 


ce tg0k.. at situ nye ade agama islam kte.. amanah kte pd agama.. jgn jdi kn islam tu pd name je.. aku igin mnjadi kn islam tu sbagai pegangn. 
ok.... lgi..
 bila time ni..aku trpikir dn kb0sanan.. dgn kbosan aku.. ade telep0n di sebelah kanan tu.. hah,,ni crite seram ttntang talip0n tu.. slalu dlm time tgh2 mlm bnyi.. aku tk tipu beb,,ni critte btul.. aku cube angkat dn mnjawab..

aku : '' hellow,,aslamualaikum? "
jawab cll : "walaikumsalam ila,, hehe (trgelak2 dgn seram) ni imam muda lh.. ila wt pe tk tid02 lgi s0wi gngu ila"

lahhhh huhu crite dh tk jd seram dh.. upe2 nye imam muda tiruan tu cll nombo bilik aku.. aku pun tk thu mcm ner die tau aku bilik tu.. hehe smpai lh nk at subuh gayut.. 

tpi mlang nye aku,, :'( hubungn kami smpai kursus je.. sbb tk ksempatan nk tnye cntct nmbo.. tgk die mcm baik2 0rg nye.. klu lh aku yg mntak nmb0 tlp0n die.. maka jatuh lh saham aku.. tpi die suke tgk aku.. dgn prasan nye aku pun prasan lh.. pape pun,, aku kn igat.. :') hepy hnye skejap pd mse tu je.. :'( lpas abis pr0gram hnye senyuman je yg aku dpt.. huhu
InsyaAllah ade rezeki.. jmpe u lagi.. :'(

ape2 pun aku sedar time hepy itu Allah bgi skejap je.. agar aku sntiase brade dlm keadaan yg sntiase mngingati Mu.. amin... 
ok lh.. skian saje crita time kursus slame 3 hari.. bnyak bnda aku blajar. klu nk type sume,, bngkak2 lh jari aku ni.. hehe orait.. take care n ingat lh Allah.. dgn zikir dn slawat.. InsyaAllah hati tenang wlw dlm keadaan ape jua.. salam.. 

Sabtu, 9 Julai 2011

es0k cuti..

aslamualaikum.. hy k0rg yg sedang bace blog aku yg tk brape sgt ni.. bile cakap psal cuti ni,, tk d s0rg pun yg tk suke cuti sume 0rg suke kn... esk cuti2 adalah hri yg mmb0san kn.. esk cuti padahal smlm,, kelmarin aku pun cuti gk...haha mntang2 ade b0rg cuti ... ape lgi jgn bazirkn cuti k0rg dgn keje2 yg ade.. ermmm smlm 2hari cuti aku g jmpe kwn mrsah.. staf2 marsah.. jmpe mak wek,, jmpe mk jah.. hehe mk jah skang dh tk mara2.. tpi mk wek skang huh dh mcm mak2 tiri ala2 zaman dulu bwang putih bwang mera... eh,, tk pape dh lal0t je aku ni..

        ************************************************************************
ok.. cuti smlm 2 hari aku g mrsah.. hari rabu tu aku nk balik s0rg2.. tpi tk jd s0rg2.. sbb ade some0ne snggup dtg nk hntar aku blek lh kn.. so die pun mcm mrayu je nk hntar aku blek lh kn.. aku pun ermmm tgu lh kn lpas mgrib at jb cntral je s0me0ne tu smpai... hntar smpai dpn umah.. ok...s0me0ne tu adalah cikgu.. heheh mekasih cikgu.. hahaha trkant0i suda.. maap ye ck gu.. pape pun mekasihh coklat cikgu tu.. haha lawak ar ckgu ni... ckgu nk hntar kte blek,,tpi snggah kfc pulak..mcm2 je ckgu ni..

       ********************************************************

ok.. ful st0p.. itu time cuti hri rabu nk blek... ni time khmis nye dtg dgn sya.. haha dgn syazana si dak kck tu aku memang tk bole gn die.. bukan tk bole ape.. tk bole tahan dgn die.. huhu biase lh name pun dh dak kck memang pun... aduh2..


smpai nnti... hah,,, siap lh ko sya... dh pnat time ni aku tgu ko... jnji kul11 kn,, ko smpai 1jam slpas tu.. klu nk tau ini lh muka pelbagai fungsi... ntara nye fungsi2 nye than mara,, muke tgh brsabar dlm iman..haha .. tpi aku hepy2 je.. sbb dh lme tk jmpe dak kck yg brmulut kn murai itu..
 punye lh lme tgu die at jb cntral tu tew tk k0rg nk tau aku dh btau.. haha s0ri sya,, klu ko trbace.. tpi k0rg jgn mndai2 btau die pulak.. ang tk memasal die saman aku dgn br d0lar2 pulak ang.. haha tpi pape pun,, best ar kte0rg tgk transf0mer dh.. haha best ar,,, crite die kn mcm real bt0l2 pnye beb.. ishhh... aku tk dpt nk byang kn,, klu aku dh pngsan gk nye..


hah,, tpi best.. dh lme tk jmpe kn,, ermmm die ni memnang... alasan mcm2 tk bole smbung at j0rdan lh pape je lh pda hal nk kawin lh k0t.. hah ni,, sbelum lpe,, nk btau..klu k0rg nk tau bas tmn umah aku skang dh msuk dlm at jb tu... ptut lh hri tu aku cri bas bnyak2 at tmpat slalu tu tk d beb,, upe2 dh br transfomer dlm jb cntral al kisah nye.. ok...skang dh tau tk lh pinga2 duk cri2 mcm dtg dr planet mne je tk tau ye tu .. hemmm ni aku g mrsah sbb jmpe ustat tnye about jambi.. tpi aku mcm tk d smangat lh... mne g nye ni semangat aku yg dulu sbuk2 nk sgt smbung jmbi.. ermmm tk pe ar.. rse nye klu tk jd smbung pun aku trus kn dgn krjya skang ni.. ok pun ok gk... best.. ok lh k0rg.. dh lewat mlm dh ni.. aku pun dh mcm ngntuk.. ok lh pape pun aku nk btau aku hepy sgt2 dgn krjaya skang ni... haha nk tau tk.. blek keje je aku mrempet s0rg2 best gk dgn tk d lesen.. hehe jgn kasi rep0rt pak p0lisi tau? haha jahat tk aku.. aku memang baik.. ok lh... k0rg... nite.. sm0ga sesiapa yg brkenaan pulang kn lh semangat ku nk g jambi.. T_T ok... syg k0rg yg sudi bace this is my w0rld. ^_^

Isnin, 4 Julai 2011

~cara aku~

lihat aku d sini..
kau lukai hati dan prasaan ini..
tpi entah mengapa..
aku bisa mmberi kn maaf kpd mu...
mngkin krana.. cinta, cinta, cinta..
pd mu tulus dari dasar hati ku..

 haha jiwang karat tk,, karat tahap air pasang mcm at tnjung balau kate kak ana smlm dtg umah dgn mahleeyah..
best lagu ni aku suke.. bile s0rg2 aku slalu dgar.. T_T

klu k0rg nk tau sala satu untuk mmbersih kan mata kte ni dgn mngeluar kn air mata.. tk caye?? try ar wat.. aku dh wat tiap kali nk tido air mate aku dgn aut0matik kuar dgn lgu ni..

meski...kau terus sakiti aku.. cnta ini akn slalu memaaf kn...
dan aku..caya kn hati kau..
mngerti bila cnta ku tk kn henti...
~~~~oh,,~~~~
 best kn lgu... klu k0rg tk suke tkpe len kali aku tukar lgu laen..

mlm ni nk try cuci mate?? so,, kuar kn air mata lyn lgu yg cool ni..
this 4 u.. sape?? tah la awk...kte pun tk tau l0ve u at sape.. ermmm bia lh rahsia.. atau pun mngkin kte yg rase mcm tk d sape2.. kte tanak jd 0rg yg prasan tk tau malu! sbb kte pun ade prasaan mcm k0rg sume.. klu rase tk suke aku tk smpai hati nk cakap..sbb aku pikir kn prasaan 0rg.. cume kdang2 0rg tk pikir kn prasaan aku..

ishhh ape melal0t aku ni.. slain mngeluar kn air mata,, k0rg kene rajin mnum.. jgn jd mcm aku ni kurang air dlm bdn kene medikal chekout d0kte terus msuk kn jarum yg pelbagai fungsi.. hampeh betul.. dgn alasn aku ekurangn air dn bole pengsan tk kn bgun2... awk nk?? ermm klu aku nk je tk bgun2.. tk d lh nk susa kn ramai pnghuni bumi..
ok... igt la pesanan yg tk sberapa ni... mnum lh air bnyak2.. lpas tu k0rg kuar kn lalui mata tau.. nk kuar kn air mata tu agak2 lh malu je klu 0rg npak.. ok... slamat mlm awk.. sgan nk ucap mlm at msg.. jd nye.. awk bace jela pape yg patut.. T_T bye.. 我真的很想念你... ...