beloved prophet

"terima kasihhh,,, terharu sgt, :')


Isnin, 10 Oktober 2011

~ bertanya ~

sudikah kau menjadi Makmum disetiap solatku..
agar solatku lebih bermakna dan terjaga hendaknya..


sudikah kau menjadi penjaga diri dan harga diriku agar
hidupku lebih tenang dan bahagia,, sudikah kau menjadi pendidik hati dan jiwaku
agar rohaniku terisi hikmahNya dan ahlakku terjaga hendakNya


sudikah kau menjadi pemerhati setiap gerak dan langkahku agar aku tahu
mana sala dan buruk tingkah lakuku


sudikah kau menjadi peneman di kala suka dan duka ku agar suatu hari nnti,,jika
ujian itu datang air mataku ade yg menghapuskan..


sudikah kau menjadi pembela diriku dan agamaku agar aku terus
berada diatas jalan yang benar


sudikah kau menjadi penggerak semangatku.. agar bila aku letih kau mampu
memberi bantuan walau hanya sekadar senyuman =)


sudikah kau menjadi sahabat buat diriku...mendengar luahan ahtiku agar aku bole
berbicara apa sj dgnmu tanpa rase ragu..


sudikah kau menjadi penghibur ketika ku kesunyian (n_n) agar
aku bole ketawa riang =)

************************************************************
satu hri aku menjawab,,ermmm

''ya, aku sudi ..krana kau pilihanku kerana ILLAHI dan kau jua memilihku krana 
petunjuk Ya RABBI

tetapi, aku kembalikan persoalan ini kpdmu..

sudikah kau terus menjadi IMAM di setiap SOLATKU?
jika aku sudah tidak sperti dulu?

sudikah kau pula menjadi imam, penjaga, pendidik, pemerhati, peneman, pembela, penggerak, sahabat dan penghiburku,,,

jika suatu ktika nnti aku sudah tidak mmpu lagi menjadi makmum di stiap s0latmu...
jika aku sudah tidak mampu lagi ::
  • menjagamu
  •  mnemanimu
  •  memerhatikanmu
  •  memdidikmu 
  • membelamu 
  • menggerakanmu 
  • menjadi shabatmu
  •  menghiburkanmu


sudikah kamu wahai...................?

aku percaya...kau masih sudi..
''kerana aku pilihanmu kerana ILLAHI dan aku jua
akan memilihmu kerana petunjukMu Ya RABBI... (_ _*)
..والله الأعلم..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan